עפולהנט - דני ברנר - צפון הגולן - ״אירופה הקטנה״ בישראל

מאת: דני ברנר
יום שלישי, 10 בינואר 2017, 11:49

נסענו לצפון רמת הגולן וחזרנו עם חוויות שיעשו לכם חשק לטיול מדהים
סופת שלגים אחת כבר מאחורינו וסופה נוספת ועוצמתית, צפויה כבר בקרוב. ולפני שהשלג ישוב ויעטוף בלבן את הצפון הרחוק, תפסנו יום שמש, ועלינו לנשנש חבל ארץ קסום, חבל ארץ שזכה לכינוי "אירופה הקטנה" של ישראל.

נסענו היישר לאתר החרמון המושלג. בדרך המפותלת העולה ל"עיניים של המדינה", חלפנו במרכזו של מושב נווה אטיב, הישוב הצפוני ביותר בישראל, שבתיו הציוריים ועצי ארז הלבנון המעטרים אותו, משרים אווירה אירופאית על כל מי שעובר פה. הישוב עמוס חדרי אירוח המאפשרים למטיילים בצפון רמת הגולן ליהנות מלינה וארוחת בוקר מפנקת למרגלות החרמון, לעלות מכאן לגלישה על מסלולי הסקי המקצועיים באתר, או לרדת במורד הכביש ולבקר באתרים כמו הגן הלאומי מבצר נמרוד או מפל סער.

אתר החרמון.. חוויה בלבן צילום: דני ברנר
הכניסה לאתר החרמון מהירה, החניה מסודרת להפליא, ומהר מאד מצאנו את עצמנו מול מרבדי השלג שהותירה הסופה האחרונה, ומול דמותו המיתולוגית של "מוני חרמוני", בובת השלג הענקית בפתחו של האתר. כמויות השלג שראינו מרשימות ביותר ומספיקות לגולשי סקי מקצועיים, כמו גם למזחלות הפלסטיק הקטנות, עליהן גולשים ילדים והורים במסלול שהוכשר במיוחד באזור הרכבל התחתון. ומי שרוצה להסניף את האתר עד הסוף, מוזמן לנסות את מזחלות האקסטרים, או לעלות ברכבל למפלס העליון, להשקיף משם על נופו המדהים של הגליל העליון, לבנות בובת שלג ולחוש את שוויצריה הקטנה דרך האף והאוזניים.

קצת קר, אבל מחמם את הלב. צוות מיומן ומקצועי של עובדי האתר, בראשותו של המנכ"ל לירון מילס, מעניק פה למבקרים ולגולשים הרגשה ביתית שבטוח תגרום להם לרצות לחזור לחרמון, בכל פעם שהשלג מכסה את האתר וצובע אותו בלבן. אבל לא רק. הידעתם שאתר החרמון פתוח למטיילים גם בקיץ? כן, והכניסה חינם.

מהחרמון המשכנו דרומה על כביש 98, דרך הכפרים הדרוזים מג'דל שמס, מסעדה ובוקעתא. הכביש החוצה את הכפרים עמוס במסעדות, חנויות ודוכני שוק בהם מוכרים פיתות דרוזיות, לבנה, זעתר ושמן זית. ובעונה? גם התפוחים המפורסמים של מטעי צפון רמת הגולן ינצנצו פה על המדפים. גדולים, אדומים ועסיסיים. אנחנו ממשיכים לקיבוצים עין זיוון ומרום גולן שהם המטרה הסופית של הטיול שלנו. בדרך ניתן לבקר ביער אודם הכולל בתוכו את יער האיילים. עשרות איילים מזנים שונים כמו: אייל מנוקד(במבי המפורסם), יחמור ואייל אדום.

צלעות עגל במסעדת חוות הבוקרים בקיבוץ מרום גולן  צילום: דני ברנר

הגענו למרכז המבקרים בקיבוץ עין זיוון וגולת הכותרת כאן, הוא "דה קרינה", מפעל הבוטיק הקטן לייצור שוקולד. דה קרינה הוא ללא ספק יצירת מופת. משהו שלא רואים או טועמים כל יום, בטח לא בישראל. לכאן הגיעה מארגנטינה קרינה צ'פלינסקי, אישה קסומה, ציונית אמיתית, דור שלישי ליצרני שוקולד, שבנתה את ביתה בגולן ומייצרת שוקולד משובח במפעל כשר למהדרין. הביקור הקסום במפעל השוקולד של דה קרינה מתחיל בצפייה בסרט "המסע אל עולם השוקולד" אשר במהלכו תלמדו על הדרך שעושה השוקולד מעצי הקקאו ועד לפרלינים האיכותיים ביותר.

אחרי הסרט תקבלו הדגמה של איך מייצרים "מקופלת" בעבודת יד, תוכלו להשתתף בסדנת שוקולד לילדים ולמשפחות, שבמהלכה תלמדו טכניקות לייצור שוקולד ותוכלו להכין את השוקולדים והפרלינים במו ידיכם ועל פי טעמכם, בשוקולד מריר, שוקולד חלב או שוקולד לבן. את יצירות המופת שלכם תוכלו לקחת הביתה ואת הביקור בדה קרינה תוכלו לסיים בבית הקפה המגיש קינוחים ומשקאות חמים וקרים המבוססים על קקאו וקפה. בקיצור חברים, ביקור בדה קרינה הוא חוויה מדהימה לכל המשפחה. חוויה שאסור להחמיץ.

אתר החרמון  צילום: דני ברנר

ואת הטיול שלנו סיימנו על פסגת הר בנטל, בבית הקפה "קופי ענן", בית הקפה הגבוה בישראל, שם מאחורי חלונות הזכוכית העבים, ניתן לא רק לשתות קפה חם, אלא גם להשקיף על הקרבות בגזרת קוניטרה, בין צבאו של נשיא סוריה אסד לבין כוחות המורדים. ומי שלא מתעניין במלחמות, מוזמן לרדת לקיבוץ מרום גולן שמעמיד לרשות המטיילים בגולן ואורחי המלון של הקיבוץ, את מסעדת חוות הבוקרים, אחת ממסעדות הבשרים האיכותיות בישראל.

המסעדה הוותיקה שהחלה את דרכה כמנגל של בוקרי מרום גולן לפני 27 שנה, שוכנת בסמוך ללובי המלון. המסעדה מעוצבת בסגנון כפרי, כולל ציפוי עץ המעניק אווירה חמה ואירופאית למקום המתמחה במנות בשריות כשרות, עסיסיות וערבות לחיך. מומלץ לטעום ממנת האנטריקוט, מצלעות הטלה, מצלי הבקר וגם קצת חזה אווז לא יזיק. הרגשנו מיד שהמנות עשויות מחומרי גלם הכי איכותיים, תוך הקפדה על כל פרט ורצון להגיש לכל סועד מנה משובחת. אנחנו נהנינו מכל ביס, וממליצים לכם בחום להגיע לכאן.

זהו חברים. יש הרבה מה לעשות בצפון הגולן. זהו חבל ארץ עוצמתי, חבל ארץ שידע מלחמות עקובות מדם. חבל ארץ שזורמים בו מים רבים בנחלים ובמפלים, שחורצים את אבני הבזלת השחורות, חבל ארץ שבחורף מכוסה בשלג, ומלבלב בירוק באביב ובקיץ. מראות שמעניקים לגולן שלנו, מראה ייחודי וקסום.