תכנון הרכבת הקלה מנצרת עילית לחיפה יצא לדרך - היום בעמק חדשות -
יום שני, 8 בספטמבר 2025
חדשות   ספורט   בריאות   חינוך   תרבות   דעות   צרכנות    רכילות
תכנון הרכבת הקלה מנצרת עילית לחיפה יצא לדרך
מאת: דני ברנר 
יום ראשון, 24 במרץ 2019, 18:38

חברת כביש חוצה ישראל, המנהלת את פרויקט בחרה בקבוצה הזוכה במכרז לתכנון הרכבת בהיקף של 320 מיליון שקל. במכרז זכתה שותפות חברת Ineco הספרדית וחברת ינון ייעוץ ומחקר הישראלית
פרויקט הרכבת הקלה מנצרת עילית לחיפה התקדם השבוע צעד משמעותי עם החירתה של החברה הזוכה בתכנון הפרויקט שנחשב למורכב במיוחד וראשוני מסוגו בישראל בהיותו משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. היקפו הכולל של הפרויקט נאמד בהיקף של כ-7 מיליארד שקל. שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי המיזם הענק יחבר את העיר נצרת עילית למרכזית המפרץ בחיפה וממנה לשאר חלקי הארץ, ויסייע לקדם את הצפון והגליל התחתון.

השר כ"ץ אמר בביקורו האחרון בעיר לפני כחודשיים כי דחיפתו של ראש העיר רונן פלוט סייעה להנעת הפרויקט והצבתו בראש סדר העדיפויות, "בעוד מספר שנים יוכל כל תושב בנצרת עילית והסביבה לעלות על רכבת קלה בשכונת מגוריו ולהגיע בנוחות ומהירות למרכזית המפרץ בחיפה, ומשם ישירות לתל אביב ולשאר חלקי הארץ. המיזם יאפשר חיבור מהיר וישיר בין מטרופולין חיפה והגליל התחתון ויגדיל משמעותית את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית", אמר שר התחבורה.
תכנון הרכבת הקלה מנצרת עילית לחיפה יצא לדרך
הרכבת הקלה. מהקריות לנצרת עילית צילום: דוברות העירייה
ראש העיר פלוט אמר כי פרויקט הרכבת הוא עובדה מוגמרת ואין ממנו דרך חזרה, "בכל קונסטלציה שלא תהיה הפרויקט הזה יוצא לדרך. מדובר בהשקעה חסרת תקדים בסדר גודל של מיליארדים ולמרות שייקח מספר שנים, התוצאה תהיה שיפור משמעותי של איכות החיים והאטרקטיביות של העיר נצרת עילית".

אורכו של הקו הינו כ-41 ק"מ והוא יכלול כ-19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו כ- 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות. תחזית הנוסעים המתוכננת ליום היא כ-100,000 ליום ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבינעירוני תעמוד על כ- 100 קמ"ש.
תכנון הרכבת הקלה מנצרת עילית לחיפה יצא לדרך
8 תחנות מתוכננות בתוך נצרת עילית צילום: דוברות העירייה
הטכנולוגיה שנבחרה לפרויקט הינה טכנולוגיה מסוג Tram-Train, שילוב של רכבת קלה וכבדה. טכנולוגיה נוחה המקלה על הנוסעים שכן היא מאפשרת נסיעה במקטעים בינעירוניים ועירוניים כאחד, ללא צורך בהחלפת מערכת הסעה. מערכת ההפעלה המתוכננת לרק"ל חיפה –נצרת מושתתת על הזנה חשמלית שמקורה בתחמ"שים של חברת חשמל הממוקמים מחוץ לתכנית ואשר יספקו את החשמל לפעולה.
  כתוב למערכת
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך
עפולה: פתיחה חגיגית לשנת הלימודים
   
עפולה: מונתה מ"מ לתפקיד ראש מינהל חינוך
   
16,878 אלף תלמידים ייפתחו את שנת הלימודים בעפולה
   
ראש העיר עפולה ויו״ר ההסתדרות סיכמו על הקמתו מחדש של היכל האירועים ההיסטורי
   
עפולה: השירות הווטרינרי העירוני מנעו הפצת 120 ק"ג מוצרי מזון המסוכנים לבריאות הציבור
   
השיר הרשמי לשנת ה-100 של העיר עפולה נחשף באופן רשמי
   
בעפולה מתכוננים: שלושה פסטיבלים תוך עשרה ימים
   
עפולה: החייל רפאל גדז'ייב שנפצע קשה בפיגוע בצומת התישבי ביקר בלשכתו של ראש העיר
   
הילד עופרי כידרא צרפתי מעפולה הוא הראשון לקבל את ספר הילדים שהופק לציון שנת ה-100
כתבות ארכיון
 
 האימייל האדום
בואו לבקר בדף
הפייסבוק של היום בעמק
אייל בצר והמכושפות    אייל בצר והמכושפות
אייל בצר בפרלמנט העמק    אייל בצר בפרלמנט העמק
מסיבת פורים מטורפת לצעירים    מסיבת פורים מטורפת לצעירים
שלום כתה א׳    שלום כתה א׳
שבוע שימור אתרים יוצא לדרך
עשרות סיורים, ערבי תרבות, ימי עיון ופעילויות בכל רחבי ה...

מאסיה באהבה
מחפשים מסעדה בסגנון אסייתי? אוהבים סושי ומנות מוקפצות ע...

מסעדת מרינדו ביקנעם עילית - כל ביס חוויה
לא קל היום למצוא מסעדת בשרים, שתספק לכם הנאה מושלמת ממנ...


© כל הזכויות שמורות להיום בעמק 2017            אודות האתר | כתבו לנו | תנאי שימוש | פרסמו אצלנו |